• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

بازارچه‌ای دائمی عرضه محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی در خطه طلایی ایران راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 32369
  • 01 مرداد 1402 - 16:32
بازارچه‌ای دائمی عرضه محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی در خطه طلایی ایران راه‌اندازی شد
شهردار زرین شهر گفت:بر اساس تدابیر اتخاذ شده بازارچه‌ای دائمی عرضه محصولات صنایع دستی و مشاغل خانگی در روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و از ابتدای مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته نگاه ویژه‌ای به حمایت از کالای ایرانی داشته‌اند و این درحالیست که نبود بازار فروش و عدم‌حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و مشاغل خانگی زرین شهر و دیگر شهرهای شهرستان لنجان موجب شده تا این افراد از درآمد مناسبی برخوردار نبوده و تمایل چندانی نیز به تولید نداشته باشند.

وی افزود: وقتی فروش محصولات تولید شده توسط هنرمند صنایع‌دستی و فعالان مشاغل خانگی اتفاق بیفتد تولیدات آنها نیز افزایش پیدا خواهد کرد و یکی از راهکارهای تحقق این مهم تقویت زیرساخت‌های لازم همچون راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش اینگونه محصولات در شهر است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: شهرداری زرین شهر در دوره ششم مدیریت شهری تلاش کرد با در نظر گرفتن مکانی درخورشان هنرمندان صنایع دستی و مشاغل خانگی زمینه لازم را برای برپایی بازارچه دائمی فروش اینگونه محصولات رویایی که تا به امروز تعبیر نشده بود را محقق کند و گرد غربت را از چهره صنایع دستی و مشاغل خانگی این شهر بزداید.

وی با بیان اینکه رؤیای برپایی بازارچه‌ای دائمی برای عرضه صنایع دستی و مشاغل خانگی در خطه طلایی ایران به واقعیت پیوست، ادامه داد: محوطه پاساژ گلریز به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر، برای برپایی این بازارچه در نظر گرفته شد و بخشی از تجهیزات مورد نیاز این بازارچه نیز توسط شهرداری خریداری شد تا ضمن معرفی توانمندی‌های شهر، حمایت‌های لازم از این افرادی که نتوانستند محصولات خود را در بازارهای بزرگ به نمایش بگذارند فراهم شود.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: توسعه روز افزون شهر نشینی باعث روی آوردن شهروندان به زندگی ماشینی و فاصله گرفتن از سنت‌ها شده و این مسئله موجب شده تا کمتر به صنایع دستی و بومی شهر توجه شود و مدیریت شهری زرین شهر این وظیفه را بر خود لازم دانست تا زمینه رونق این صنعت را فراهم کرده و با ایجاد نمایشگاه و بازار دائمی در مسیر حفظ سرمایه‌های بومی شهر حرکت کند.

وی عنوان کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده این نمایشگاه در روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۱ و از ابتدای مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ برگزار خواهد شد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد رونق و تولید محصولات مختلف صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار در خطه طلایی ایران برای فعالان این حوزه داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.