• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

چرمهین شهری دانش محور و عالم پرور/چهره‌های ماندگار چرمهین برندسازی می شوند

  • کد خبر : 33638
  • 29 مرداد 1402 - 7:51
چرمهین شهری دانش محور و عالم پرور/چهره‌های ماندگار چرمهین برندسازی می شوند
شهردار چرمهین گفت:معرفی چهره‌های ماندگار شهر چرمهین نقش بسزایی را در معرفی این شهر به همراه دارد و نگاه به آینده در این زمینه بسیار تعیین کننده است از این رو رویکرد برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که معرفی علما، فیلسوفان، دانشمندان، هنرمندان و شهدای شهر به درستی مورد توجه قرار گرفته‌اند تا شاهد توسعه فرهنگی اجتماعی این شهر باشیم.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن،  با اشاره به معنای برندینگ شهری، اظهار کرد: برندینگ شهری، در واقع معنای جدید و هویت انحصاری بوده که برای مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف شهری ایجاد می‌شود و باعث ایجاد احساسی خاص در ذهن شهروندان، مخاطبان و گردشگرانی خواهد شد و اغلب به عنوان تصویری ذهنی در یاد مخاطبان نقش می‌بندد.

وی افزود: هرچه موضوع برندینگ و یا تصویر ذهنی مخاطبان از مقاصد گردشگری، با نیازها، خواسته‌ها و تمایلات گردشگران و مخاطبان همراه و هم‌راستا باشد می‌تواند تصویر ذهنی مناسبی را ایجاد کرده و در نهایت سبب افزایش و جذب بیشتر گردشگر شود.

شهردار چرمهین این شهر را شهری دانش محور و عالم پرور دانست و تصریح کرد: شهر چرمهین زادگاه فیلسوف و حکیم فرزانه آیت الله حاج آقا رحیم ارباب چرمهینی، استاد عبدالله ارباب چرمهینی خوشنویس ملی، پرفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی (دانشمند برجسته ناسا)، سردار حمزه نعمتی چرمهینی و ۴۰ شهید سرافراز دفاع مقدس است.

وی با اشاره به چهره‌های ماندگار شهر چرمهین، ادامه داد: شهر چرمهین شهدایی چون شهید ترور مهندس سید عبدالحسین دفتریان چرمهینی مدیرکل امور مالی دفتر نخست وزیری که در حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری همراه شهیدان دکتر رجایی رئیس جمهور و دکتر باهنر نخست وزیر به شهادت رسید را در دل خود پرورش داد و دو شهید حقوق بشر آمریکایی شهید فریدون قدیمی چرمهینی و شهید عبدالله یوسفی چرمهینی نیز از جمله شهدایی بودند که در حمله موشکی ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس در خلیج فارس به شهادت رسیدند.

ثابت راسخ یکی از محورهای برندینگ شهری چرمهین را رویکرد برندسازی فرهنگی با تکیه بر چهره‌های ماندگار این شهر دانست و گفت: مدیریت شهری چرمهین در تلاش بوده تا از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و… موجود در شهر برای ایجاد برندهای ماندگار استفاده کند که در مجموع اینگونه موارد زمینه‌های لازم برای تبدیل یک موضوع فرهنگی به برند را فراهم می‌کند اما با تعمیق این مفاهیم و ایجاد نیاز و تمایل در افراد جامعه می‌توان ظرفیت‌های فرهنگی را به مرحله برند شدن راهبری کرد.

وی با بیان اینکه هویت شهر باید خود شهر را بسازد، اضافه کرد: معرفی چهره‌های ماندگار شهر چرمهین نقش بسزایی را در معرفی این شهر به همراه دارد و نگاه به آینده در این زمینه بسیار تعیین کننده است از این رو رویکرد برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که معرفی علما، فیلسوفان، دانشمندان، هنرمندان و شهدای شهر به درستی مورد توجه قرار گرفته‌اند تا شاهد توسعه فرهنگی اجتماعی این شهر باشیم.

شهردار چرمهین عنوان کرد: امروز شهر چرمهین روند رو به رشد توسعه را به شکل فزاینده‌ای به همت شهروندان فهیم و فرهنگ دوست این شهر در راستای توسعه پایدار شهری و در حوزه‌های مختلف زیست محیطی، اقتصادی و رونق اقتصاد شهری پایدار به خود گرفته است و امیدوارم با همراهی و همکاری بیش از پیش شهروندان و همت مسئولان شهر، شهرستان و استان شاهد تحقق سیاست‌های تعریف شده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در تلاش است تا با افزایش همدلی و همراهی شهروندان و مسئولان و همچنین جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های سالیان گذشته شهر چرمهین در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، بهداشتی، آموزشی و ورزشی یکی پس از دیگری مرتفع کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=33638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.