• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خبر داد:

صدور بیش از ۵ هزار پروانه کسب در لنجان/کاهش ۴۵ درصدی تشکیل پرونده تخلفات صنفی

  • کد خبر : 34011
  • 05 شهریور 1402 - 10:19
صدور بیش از ۵ هزار پروانه کسب در لنجان/کاهش ۴۵ درصدی تشکیل پرونده تخلفات صنفی
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت:براساس آمار موجود طی مدت گذشته شاهد صدور بیش از پنج هزار و ۱۰۰ فقره پروانه کسب در شهرستان لنجان صادر شده و امروز شاهد تحقق صدور پروانه کسب به‌صورت الکترونیکی با هدف تسریع آغاز کسب و کار متقاضیان در بخش اصناف هستیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی اظهار کرد: براساس قوانین تمام عملیات صنفی و فرایندهای مربوط به صدور پروانه کسب و تمدید آن کاملاً غیرحضوری و بدون کاغذ شده و در حال حاضر تمام این مراحل به‌صورت غیرحضوری انجام و ظرف مدت ۳ تا ۱۰ روز پروانه کسب صادر می‌شود.

وی با اشاره به افزایش صدور پروانه کسب در شهرستان لنجان افزود: براساس آمار موجود طی مدت گذشته شاهد صدور بیش از پنج هزار و ۱۰۰ فقره پروانه کسب در شهرستان لنجان صادر شده و امروز شاهد تحقق صدور پروانه کسب به‌صورت الکترونیکی با هدف تسریع آغاز کسب و کار متقاضیان در بخش اصناف هستیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به افزایش نظارت بر فعالیت اصناف، تصریح کرد: براساس آمار بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان مشغول فعالیت هستند و با توجه به اهمیت جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب طرح ساماندهی واحدهای صنفی و شناسایی اصناف بدون پروانه کسب در شهرستان لنجان به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: آشنایی بازاریان و اصناف با قانون نظام صنفی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو اتاق اصناف شهرستان لنجان در راستای آموزش قوانین نظام صنفی در میدان عمل حضور پیدا کرد و بیش از سه هزار واحد صنفی با هدف آموزش و تنویر قانون نظام صنفی و جرایم تعزیراتی به صورت چهره به چهره تحت آموزش قرار گرفتند.

کرمی اضافه کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن این طرح در شهرستان لنجان شاهد کاهش ۴۵ درصدی تشکیل پرونده تخلفات صنفی نسبت به مدت مشابه گذشته بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود برای دریافت خدمت از داشتن پروانه کسب واحد صنفی مطمئن شوند و بین شخص خدمت دهنده و خدمت گیرنده یک قرارداد منعقد شود تا در صورت بروز مشکل بتوان به صورت قانونی پیگیر شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به ساخت یادمان شهدای اصناف شهرستان لنجان گفت: هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان بر آن شد تا با ایجاد بانک اطلاعاتی از شهدای اصناف در مسیری حرکت کند تا علاوه بر اینکه دایره‌المعارفی از این شهدا تهیه می‌شود مجموعه‌ای از مستندات شهدای اصناف اعم از تصاویر، وصیت‌نامه‌ها، یادداشت‌ها و خاطره‌نگاری‌های آن‌ها نیز استخراج شود تا در برنامه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طراحی و ساخت یادمان شهدای اصناف شهرستان لنجان با استفاده از الگوی اسلامی- ایرانی با هدف حفظ جایگاه کسانی که برای عزت اسلام و انقلاب جان خود را نثار کردند در دستور کار قرار گرفت و از این یادمان رونمایی شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.