• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان خبر داد:

اجرای پروژه نهضت نورپردازی و بهسازی روشنایی بوستان‌ها و معابر ی شهری سده لنجان

  • کد خبر : 34830
  • 24 شهریور 1402 - 10:45
اجرای پروژه نهضت نورپردازی و بهسازی روشنایی بوستان‌ها و معابر ی شهری سده لنجان
شهردار سده لنجان گفت: پروژه اصلاح روشنایی معابر شهری و بوستان‌ها و همچنین نورپردازی و زیباسازی معابر اصلی شهر با هدف بهره‌مندی شهروندان از جلوه زیبا و مطلوب سیمای شهر و جهت تردد در ساعات تاریکی هوا در شب، ایجاد امنیت و کاهش جرم در بوستان‌ها و پارک‌های شهری، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

حمید شهبازی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: معابر شهری و اماکن عمومی نقش بسیار مهمی را در زمینه‌های اجتماعی و ارتباطات افراد جامعه ایفا می‌کنند به‌گونه‌ای که می‌توان گفت داشتن فضایی آرامش‌بخش برای سپری کردن اوقات فراغت از نیازهای اساسی هر شهروند در یک جامعه متمدن است.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی و تقویت روشنایی معابر در کاهش حوادث ترافیکی، افزود: کمبود دید و روشنایی در گذرگاه‌های هم‌سطح عابران پیاده یکی از اصلی‌ترین علل بروز تصادفات عابر و خودرو است که کانالیزه کردن محل عبور عابران و ایجاد روشنایی متمایز در محل تردد، از راهکارهای مهم کاهش این نوع حوادث به‌شمار می‌آید.

شهردار سده لنجان تصریح کرد: روشنایی معابر شهری و گذرگاه‌های عابر پیاده نه تنها موضوعی تزئینی نیست، بلکه روشی نو و جدید برای تأمین امنیت و آسودگی شهروندان برای تردد ایمن از معابر به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: مدیریت شهری سده لنجان در راستای ارتقای امنیت و جلب رضایت شهروندان اقدام به تهیه برنامه‌ طرح نهضت نورپردازی، روشنایی بوستان‌های شهری و نورپردازی معابر کرده است که با اجرای کامل این پروژه علاوه بر زیبایی سیمای شهر در شب شاهد تأمین و افزایش آرامش و آسایش شهروندان خواهیم بود.

شهبازی اضافه کرد: پروژه اصلاح روشنایی معابر شهری و بوستان‌ها و همچنین نورپردازی و زیباسازی معابر اصلی شهر با هدف بهره‌مندی شهروندان از جلوه زیبا و مطلوب سیمای شهر و جهت تردد در ساعات تاریکی هوا در شب، ایجاد امنیت و کاهش جرم در بوستان‌ها و پارک‌های شهری، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: نصب سیستم‌های روشنایی در شهرها باید بسیار مدبرانه انجام شود تا بیشترین آثار مثبت را داشته باشد از این رو اجرای طرح بهسازی سیستم روشنایی معابر و پارک‌های سطح شهر زمان‌بندی شده و طبق اولویت مکانی در حال انجام است.

شهردار سده لنجان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سیستم‌های قدیمی با نوع جدید و مجهز به لامپ‌های ال ای دی جایگزین خواهند شد تا نه تنها کارآمدی انرژی افزایش یابد، بلکه زیان‌های ناشی از لامپ‌های سدیمی بر محیط زیست را به حداقل برسانیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.