• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار سده لنجان:

داشتن شهر ایمن با آموزش شهروندان محقق خواهد شد

  • کد خبر : 35824
  • 07 مهر 1402 - 15:00
داشتن شهر ایمن با آموزش شهروندان محقق خواهد شد
شهردار سده لنجان گفت: فرهنگ سازی، آموزش و پیشگیری سه رویکرد اصلی در برنامه‌های آتش‌نشانی شهرداری سده لنجان به‌شمار می‌آید و در این مسیر آموزش‌های عمومی یکی از مهم‌ترین راهبردهای مدیریت شهری به‌شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمید شهبازی در آئین تجلیل از آتش‌نشان شهرداری سده لنجان اظهار کرد: شهرداری‌ها به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و خدمت‌رسان به‌شمار می‌آیند که در گستره شهر به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازد اما این خدمات به گونه‌ای عادی شده که در بسیاری از مواقع مردم این خدمات و ارائه‌دهندگان آن را نمی‌بینند و شهروندان کمتر افرادی را که این خدمات را ارائه می‌کنند را می‌شناسند.

وی افزود: اعتبار و اهمیت هر شهر به خدمات و تأسیساتی که در آن وجود دارد بستگی دارد از این رو پرسنل و کارگران خدومی که در مجموعه شهرداری سده لنجان فعالیت می‌کنند در تلاش هستند تا به‌گونه‌ای عمل کنند که زندگی شهروندان راحت‌تر و با هزینه کمتری همراه باشد.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه آتش‌نشانان همواره حافظ جان و مال شهروندان در حوادث بوده و هستند، تصریح کرد: خدمات ارزشمند آتش نشانان همچون جانفشانی‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس ارزشمند بوده و نقشی که آتش نشانان در ایجاد آرامش در شهرهای ایران برعهده دارند، کمتر از نقش رزمندگان در آن دوران نیست به‌گونه‌ای جانفشانی و فعالیت آتش‌نشانان در نجات جان شهروندان تداعی کننده دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی شهری، حوادثی که در شهرهای ایران به وقوع می‌پیوندد نیز دارای پیچیدگی‌های بسیاری شده‌اند و این پیچیدگی‌ها نقش آتش‌نشانان را بیش از پیش نمایان کرده است و با توجه به حساسیت شغل آتش‌نشانی، تجهیز این سازمان به ابزارها، تجهیزات و امکانات جدید و به روز امری لازم و ضروری است.

شهبازی اضافه کرد: مدیریت شهری سده لنجان تلاش کرده با تأمین اعتبار مورد نیاز به بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی به طور دائم انجام شود و یکی از نیازهای امروز آتش‌نشانی شهرداری سده لنجان دستگاه خودرو پیشرو آتش نشانی بوده که در تلاش هستیم در کمترین زمان ممکن این مهم نیز محقق شود.

وی با اشاره به کاهش مأموریت‌های آتش نشانی سده لنجان نسبت به سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی، آموزش و پیشگیری سه رویکرد اصلی در برنامه‌های آتش‌نشانی شهرداری سده لنجان به‌شمار می‌آید و در این مسیر آموزش‌های عمومی یکی از مهم‌ترین راهبردهای مدیریت شهری به‌شمار می‌آید.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه داشتن شهر ایمن با آموزش شهروندان محقق خواهد شد، گفت: با توجه به اهمیت موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشانی و ایمنی عمومی برای گروه‌های هدف شامل دانش آموزان مهد کودک، پیش‌دبستانی و مدارس، کارکنان اداره‌ها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی و عموم شهروندان به‌صورت نظری و عملی تقویت شده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان شجاع و غیور شهرداری سده لنجان همیشه و در همه صحنه‌ها و روزهای سخت در کنار شهروندان بوده‌اند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35824
  • نویسنده : سید یوسف هاشمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.