• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد:

رشد ۴۸ درصدی ورود گردشگران به ایران نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 47007
  • 29 آذر 1402 - 15:16
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری درباره آمار گردشگران در هشت ماه نخست سال گفت: آمار گردشگری در هشت ماه سال جاری، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در حاشیه هیئت دولت با اشاره به یکی از مصوبات امروز دولت اظهار کرد: با این مصوبه اجازه خروج ۲۱۱ شیء تاریخی مربوط به پیش و پس از دوره اسلام به چین گرفته شد که این در پیرو تفاهم‌نامه با این کشور است.

وی افزود: بر این اساس این اشیا در نمایشگاه چین با نام «شکوه پارس» به مدت شش ماه در پکن به نمایش درخواهد آمد؛ یکی از اهداف ما معرفی میراث فرهنگی ایران در سطح جهانی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نمایشگاه شکوه پارس در دی امسال به مدت شش ماه در پکن برگزار می‌شود و وجود اشیای تاریخی ما و توضیحاتی که کارشناسان ما در آنجا می‌دهند، می‌تواند نقش بزرگی در اشاعه تمدن و میراث فرهنگی کشور ما باشد، در نمایشگاهی هم که بعداً در ایران خواهیم داشت، آثار تاریخی چینی‌ها نمایش داده می‌شود.

ضرغامی درباره آمار گردشگری در هشت ماه نخست سال خاطرنشان کرد: آمار گردشگری در هشت ماه نخست سال جاری، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پس از ناآرامی‌های سال گذشته بسیاری تصور می‌کردند آمار گردشگری کاهش پیدا کند، اما برخلاف این تصور آمار گردشگری افزایش پیدا کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=47007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.