• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان:

شاغلان در حرفه انبارهای ضایعات باید مجوزهای لازم را اخذ کنند

  • کد خبر : 47593
  • 04 دی 1402 - 12:14
شاغلان در حرفه انبارهای ضایعات باید مجوزهای لازم را اخذ کنند
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات با تشدید نظارت‌ها توسط بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان در حال انجام است و تقویت اینگونه بازرسی‌ها قطعاً باعث از بین رفتن زمینه‌های مؤثر در تولید برخی جرایم احتمالی و زیر سوال رفتن فعالان این حرفه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی در نشست ساماندهی فعالیت انبارهای ضایعات شهر زاینده رود اظهار کرد: براساس قوانین موجود هر فرد قبل از راه اندازی کسب و کار خود باید اقدام به اخذ پروانه کسب کنند و طبق قانون نظام صنفی افرادی که در شهر زاینده رود قصد دارند در صنف انبارهای ضایعات فعالیت کنند همچون دیگر شهرها ملزم به دریافت پروانه کسب هستند تا از طریق آن مجوز بتوانند فعالیت خود را شروع یا ادامه دهند.

وی افزود: امروز روند اخذ پروانه کسب تغییر کرده و بسیار تسهیل شده و با قانون جدید مراجعات برای گرفتن پراونه کسب به حداقل رسیده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اینکه شاغلان در حرفه انبارهای ضایعات باید مجوزهای لازم را اخذ و با دقت و بر اساس قوانین فعالیت کنند، تصریح کرد: ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات با تشدید نظارت‌ها توسط بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان در حال انجام است و تقویت اینگونه بازرسی‌ها قطعاً باعث از بین رفتن زمینه‌های مؤثر در تولید برخی جرایم احتمالی و زیر سوال رفتن فعالان این حرفه خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی انبارهای ضایعات در محلی مشخص، اضافه کرد: ساماندهی انبارهای ضایعات در محل‌های مشخص و ارائه مجوز برای انجام فعالیت به متقاضیان نه تنها بر حفظ ظاهر شهر اثر می‌گذارد، بلکه موجب افزایش نظارت بر فعالیت این حرفه را فراهم کرده و شاغلان در این حرفه در مکان‌های درخورشان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کرمی عنوان کرد: تقویت سازوکارهای نظارتی از جمله مراقبت بر انبارهای ضایعاتی و همچنین آموزش فعالان این صنف برای جلوگیری از معاملات غیرقانونی و خرید و فروش اموال مسروقه از جمله مباحثی است که امروز مورد توجه اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شهرستان لنجان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی و پایش انبارهای ضایعات هم‌زمان توسط بازرسان اتاق و اتحادیه مربوطه در سطح شهرستان لنجان به‌صورت همه‌روزه و فشرده به جریان افتاده است تا با تکیه بر قانون شاهد ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن کلیه انبارهای ضایعات فعال در شهرستان لنجان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=47593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.