• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نقش بانوان در پیشرفت‌های کشور محوری است

  • کد خبر : 48752
  • 13 دی 1402 - 7:18
نقش بانوان در پیشرفت‌های کشور محوری است
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: به هر میزان که تاریخ را مردانه نوشته باشند، باز هم نمی‌توان نقش ارزنده‌ای زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی که همواره دوشادوش مردان ایستاده و تلاش کرده‌اند، نادیده گرفت چراکه زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند.

عباس کرمی رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، روز زن را به همه مادران ایران اسلامی به ویژه بانوان شاغل در عرصه اصناف و بازار در شهرستان لنجان تبریک گفت.

فرخنده میلاد بزرگ بانوی اسلام، فرصت سزاواری است که گرانمایگی «گوهر زن زمان‌شناس» را در منظر دین و محضر قرآن مرور کنیم.

تمایز حضرت صدیقه مرضیه حضرت فاطمه (س) در حیات فردی و اجتماعی پیوسته اسوه حسنه زنان این سرزمین بوده است که حقیقت‌جویی و حق‌گویی‌اش، سند سربلندی او و مسیر زن ایرانی اسلامی بوده است و خواهد بود؛ از این رو به هر میزان که تاریخ را مردانه نوشته باشند، باز هم نمی‌توان نقش ارزنده‌ای زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی که همواره دوشادوش مردان ایستاده و تلاش کرده‌اند، نادیده گرفت.

زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه‌های مختلف، توطئه‌های دشمنان را در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی نقش بر آب کردند و این مهم نشان می‌دهد نقش بانوان در مقابله با تهدیدات از نقش مردان کلیدی‌تر است.

تعبیر بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) که فرمودند «از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد» گواه از این موضوع دارد که زنان با وجود محدودیت‌های گوناگون، توانسته‌اند گام‌های بلندی در مسیر ارتقا وضعیت مادی و معنوی خود و جامعه بردارند.

زنان ایران اسلامی همواره در قلمرو تکامل انسانی، زندگی خانوادگی و پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند و فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، فرصتی مغتنم و تحسین برانگیز برای یادآوری نقش و تأثیر بانوان شاغل در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه اصناف و تحقق چشم انداز بازاریان در رسیدن کشور به خودکفایی است.

مایه مباهات است که در این روز مبارک، مقام شامخ مادران و بانوان را گرامی داشته و به همه بانوان شاغل دست مریزاد و خداقوت عرض کنم.

اینجانب ضمن تبریک و تهنیت زادروز فرخنده و با سعادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا (س) امیدوارم همه ما به ویژه بانوان این‌ مرز و بوم با الگو قرار دادن آن دردانه اطهر، راه روشن تعالی، انسانیت، شرافت، صداقت و عطوفت را پیموده و جرعه نوش دریای معرفت آن بانوی بزرگ باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.