• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دایی: حمایت خیرین مانعی بزرگ برای ارتکاب جرم، توسط خانواده زندانیان

  • کد خبر : 4964
  • 22 اسفند 1399 - 14:02
دایی: حمایت خیرین مانعی بزرگ برای ارتکاب جرم، توسط خانواده زندانیان
مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان استان اصفهان گفت:حمایت خیرین مانع بزرگی برای تهدید و ارتکاب جرم توسط خانواده زندانیان است

به گزارش نبض وطن، مسعود دایی اظهار کرد: در گوشه و کنار شهرهای مختلف ایران خانواده‌هایی زندگی می کنند که بار گناهی ناکرده و اشتباه خواسته یا ناخواسته سرپرست خانواده را به دوش می‌کشند، خانواده‌هایی نگاهی پر درد دارند و با چالش های مختلف در تامین هزینه های زندگی مواجه هستند از این رو انجمن های حمایت زندانیان تلاش می کنند این خانواده های از لحاظ زندگی از حداقل ها برخوردار شوند.
وی افزود: انجمن حمایت زندانیان یک نهاد مردمی است که خیرین و فعالیت خیرخواهانه آنان در این انجمن نقش موثری در کاهش مشکلات خانواده زندانیان نیازمند و اثربخشی فعالیت های انجام شده دارد.
مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان استان اصفهان تصریح کرد: انجمن حمایت زندانیان استان اصفهان در تلاش بوده تا اقتصاد خانواده زندانیان نیازمند، تحت پوشش چترحمایتی این نهاد مردمی قرار گیرد تا علاوه بر امیدوار بودن به جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مسیر توانمندسازی آنان گام برداشت.
وی دامه داد: انجمن حمایت زندانیان استان اصفهان بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر از خانواده زندانیان بی بضاعت را تحت پوشش خود قرار داده و حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند را در قالب اقداماتی چون پرداخت هزینه تحصیل، مستمری، هزینه پزشکی و بسته های حمایتی_معیشتی که توسط خیرین و نیکوکاران مهیا شده به سرانجام رسانده است.
دایی با بیان اینکه حمایت خیرین مانع بزرگی برای تهدید و ارتکاب جرم توسط خانواده زندانیان است، اضافه کرد: از آنجا که انجمن های حمایت زندانیان از ردیف اعتباری خاصی برخوردار نیستند لذا نقش خیرین در پیشبرد برنامه های این تشکیلات و کاهش مشکلات پیش روی خانواده های زندانیان بسیار مهم است و امیدواریم روند حمایت خیرین از این قشر آسیب پذیر روندی صعودی به خود بگیرد.
وی عنوان کرد: خانواده‌های زندانیان در طول مدت حبس در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی نظیر محرومیت‌های عاطفی، فقر اقتصادی و غیره قرار می گیرد و چنانچه در مسیر توانمندسازی این خانواده های حرکت نشود در اغلب موارد این عوامل زمینه بزهکاری آنان را نیز فراهم می‌کند.
مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان استان اصفهان توانمند سازی و حفظ کرامت خانواده زندانیان را یک اولویت دانست و خاطرنشان کرد: توانمندسازی مهارتی و اقتصادی اعضای خانواده زندانیان یکی از راهبردهای مهم هدفگذاری شده حمایتی است که با جدیت از سوی انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع انجمن حمایت زندانیان استان اصفهان با برگزاری کلاس های آموزشی در مسیر توانمندسازی خانواده های تحت پوشش خود حرکت کرده و تلاش کرده ایم با آموزش مشاغل مختلف همچون قالی بافی، گلدوزی، سرمه دوزی و فعالیت هایی که متناسب با این خانواده ها است خودکفایی آنان را رقم بزنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4964
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.