• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نهضت مهارت آموزی در لنجان ؛ تلاش در مسیر اشتغالزایی

  • کد خبر : 51925
  • 01 بهمن 1402 - 21:47
نهضت مهارت آموزی در لنجان ؛ تلاش در مسیر اشتغالزایی
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار نقش بسزایی در یادگیری عملی و کاربردی مهارت‌های شغلی دارد چرا که مبنای آموزش مهارت در محیط کار واقعی همزمان با اشتغال و تولید مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک‌پوربا اشاره به ارتباط مستقیم مهارت آموزی در محیط کار با بازار کسب و کار، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های هدفگذاری شده در سازمان فنی حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی استاندارد و موردنیاز بازار کار و همچنین تدوین استانداردهای روز آموزش مهارت تعریف شده است.

وی آموزش‌های محیط واقعی کار را تقارب تجربه و دانش دانست و افزود: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار نقش بسزایی در یادگیری عملی و کاربردی مهارت‌های شغلی دارد چرا که مبنای آموزش مهارت در محیط کار واقعی همزمان با اشتغال و تولید مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه مهارت آموزی در محیط واقعی کار علاوه بر افزایش بهره‌وری، موجب آشنایی افراد با فضای کسب و کار می‌شود، تصریح کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار، متقاضی در کنار استاد کار یا مربی در محیط کار واقعی ضمن سپری کردن دوره آموزش مهارتی با محیط کسب و کار آشنا شده و پس از کسب تجربه، برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

وی بیان کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار با رویکرد فراهم کردن بسترهای لازم به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار و استمرار و تثبیت فرصت‌های شغلی مورد نیاز تدوین شده است.

ملک‌پور با اشاره به ضریب بالای اشتغال مهارت آموزی در محیط واقعی کار، ادامه داد: طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار باعث آشنایی کارآموزان با بازار کار و جذب نیروی کار آموزش دیده در بنگاه های اقتصادی می شود از این رو همه بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش‌های مختلف تولیدی، کشاورزی و صنعتی می‌توانند از این طرح استفاده و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: در این طرح افرادی که بر اساس تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای معرفی می شوند، از شمول قانون تامین اجتماعی در زمان آموزش و کارآموزی معاف بوده و کارفرمایان نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی جریمه نمی شوند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان عنوان کرد: یادگیری عملی و کاربردی مهارت‌های آموزشی، آشنایی با محیط کسب و کار واقعی، افزایش خودباوری مهارت‌ آموزان، حفظ مشاغل فعلی و سنتی و جذب نیروی کار ماهر در بنگاه‌ها از مهمترین اهدافی است که با اجرای طرح دنبال می‌شود.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=51925
  • نویسنده : علی امینی

نوشته های مشابه

27بهمن
مهارت کلید اشتغال پایدار است
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

مهارت کلید اشتغال پایدار است

23بهمن
فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه رسیدن به اشتغال پایدار است
27دی
اشتغال و مهارت‏ آموزی دو حلقه متصل به یکدیگر هستند
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنجان:

اشتغال و مهارت‏ آموزی دو حلقه متصل به یکدیگر هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.