• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنجان:

اشتغال و مهارت‏ آموزی دو حلقه متصل به یکدیگر هستند

  • کد خبر : 51168
  • 27 دی 1402 - 21:55
اشتغال و مهارت‏ آموزی دو حلقه متصل به یکدیگر هستند
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنجان گفت: رشته‌های طراحی و دوخت و همچنین صنایع دستی از جمله رشته های فنی و حرفه ای به‌شمار می‌آیند که نقش مستقیمی در کارآفرینی دارند و توجه به اینگونه آموزش‌ها قطعا زمینه ساز بستر توسعه و تحقق اهداف موردنظر در خصوص اشتغالزایی در بین نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک‌پور در نشست بررسی مشکلات فعالان حوزه صنایع دستی و آموزش طراحی و دوخت شهرستان لنجان اظهار کرد: امروزه نقش مهم آموزش‌های مهارتی در کنار نگاه کارآفرینانه در ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار حائز اهمیت است.

وی اشتغال و مهارت‏ آموزی را دو حلقه متصل به یکدیگر دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان در تلاش بوده‌ایم با شعار نهضت مهارت افزایی در هریک از بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به‌گونه‌ای عمل کنیم که مهارت‌آموزان بتوانند فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را انتخاب و در آن زمینه فعالیت کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنجان تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید به تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و جذب افراد ماهر به بازار نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق کارآفرینی باید اکوسیستم مهارتی در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان ساخته شود، ادامه داد: امروز مراکز آموزشی باید نگاه ویژه‌ای به نیازسنجی داشته باشند چراکه این مسئله نه تنها یک سرمایه گذاری روی نیروی کار ماهر و متخصص به شمار می‌آید بلکه تحقق این مهم‌ نیاز کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به جویندگان کار ماهر را برطرف می‌کند.

ملک‌پور اضافه کرد: ما بر این باور هستیم سرمایه‌گذاری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارزشمند است زیرا نیروی انسانی ماهر موجب رونق بازار کار و رشد و توسعه اقتصادی می‌شود و در این میان نباید از ظرفیت صنایع دستی و همچنین حوزه طراحی و دوخت غافل باشیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی آموزش‌های مهارتی، ایجاد شغل پایدار بر پایه یک مهارت است، عنوان کرد: رشته‌های طراحی و دوخت و همچنین صنایع دستی از جمله رشته های فنی و حرفه ای به‌شمار می‌آیند که نقش مستقیمی در کارآفرینی دارند و توجه به اینگونه آموزش‌ها قطعا زمینه ساز بستر توسعه و تحقق اهداف موردنظر در خصوص اشتغالزایی در بین نسل جدید است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان لنجان با بیان اینکه نسل جدید باید برای موفقیت و طی پله‌های ترقی باید از تجارب ارزنده پیشکسوتان استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش باید یک سری از ارزش‌ها مانند احترام و تشکر از گذشتگان و پیشکسوتان ما پررنگ شود و برهمین اساس درتلاش هستیم اینگونه ارزش‌ها همواره در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای حرف اول را بزند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از پیشکسوتان آموزش طراحی و دوخت و صنایع دستی شهرستان لنجان با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=51168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.