• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان:

اصناف ویترین اقتصاد کشور هستند/صدور بیش از ۱۶۰۰ پروانه کسب عادی و ایثارگری در لنجان

  • کد خبر : 52825
  • 08 بهمن 1402 - 9:40
اصناف ویترین اقتصاد کشور هستند/صدور بیش از ۱۶۰۰ پروانه کسب عادی و ایثارگری در لنجان
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: تعهد اشتغال اتاق اصناف شهرستان لنجان در سال جاری ۲۰۰ نفر در نظر گرفته شده بود که این تعهد با افزایشی قابل توجه محقق شده و در مجموع از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶۱۷ پروانه کسب عادی و ایثارگری برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین طرفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره صمت و اتاق اصناف از جمله ارگان‌های مهم و کلیدی در زیست بوم توسعه شهرستان هستند که در زمینه اشتغالزایی نیز از سازمان‌های تأثیرگذار به شمار می‌آیند.

وی افزود: تعهد اشتغال اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان برای سال جاری ۳۰۰ نفر بود که از ابتدای سال تا ۲۵ شهریور این تعهد محقق و در مجموع ۴۴۰ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان، اصناف را ویترین اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنفی از جمله فرصت‌ها و زمینه‌های ایجاد اشتغال به‌شمار می‌آیند به‌گونه‌ای که اصناف به عنوان حلقه ارتباطی در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور دارند.

وی اصناف را مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: نقش اصناف در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش تولید به عنوان بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی و شبکه توزیع کالا و خدمات بسیار مهم است چرا که این قشر مؤثر متولی اصلی ساماندهی نظام توزیع در کشور و استان محسوب می‌شوند از این رو نقش آنها در تأمین نیازمندی‌های تولید، بخش خدمات، بازرگانی و توزیع حیاتی است.

طرفی با اشاره به نقش مؤثر اصناف در ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد، اضافه کرد: فعالیت واحدهای صنفی به دلیل گستردگی و ارتباط مستقیم با آحاد مردم تأثیر بسزایی بر حوزه‌های مختلف دارد و در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی شامل واحدهای خدماتی، تولیدی و توزیعی در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به درصد قابل توجه اصناف در ایجاد اشتغال کل کشور، خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال اتاق اصناف شهرستان لنجان در سال جاری ۲۰۰ نفر در نظر گرفته شده بود که این تعهد با افزایشی قابل توجه محقق شده و در مجموع از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶۱۷ پروانه کسب عادی و ایثارگری برای متقاضیان صادر شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.