• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ضرغامی: مشکل بیمه راهنمایان گردشگری به طور کامل برطرف شده است

  • کد خبر : 55695
  • 27 بهمن 1402 - 17:26
ضرغامی: مشکل بیمه راهنمایان گردشگری به طور کامل برطرف شده است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مشکل بیمه راهنمایان گردشگری برای همیشه برطرف شده، گفت: اعتبار مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری طبق دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت هرساله در بودجه تخصیص داده می‌شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، سیدعزت الله ضرغامی امروز _جمعه، بیست‌وهفتم بهمن_ در پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران که با حضور رئیسان تشکل‌های گردشگری و بیش از ۹۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری و جمعی از سفرای کشورهای خارجی برگزار شد، اظهار داشت: راهنمایان گردشگری در حقیقت روایتگر تربیت می‌کنند و زمانی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌شود با راهنمایی‌ها و معرفی راهنمایان گردشگری به یک سفیر برای کشور ما تبدیل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه راهنمایان گردشگری انرژی بسیار بالایی دارند، افزود: پیش‌تر هم گفته‌ام که اگر وزیر نبودم دوست‌داشتم راهنمای گردشگری باشم، برای همین نوبت بعد که در مراسم شما حضور یافتم کارت راهنمای گردشگری من را حاضر کنید؛ البته می‌گویند اگر راهنمای گردشگری شوم دیگر نمی‌توانم مانند اکنون که وزیر هستم حرف‌های خود را بزنم اما اگر کارت راهنمای گردشگری را بگیرم بازهم خیلی حرف‌های دیگر را هم خواهم زد.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: راهنمایان گردشگری خط مقدم هستند و سفیر ما در حوزه فرهنگ به حساب می‌آیند و در کنار این راهنمایان گردشگری تولید روایت می‌کنند و سفیر فرهنگی تربیت می‌کنند. هر گردشگر خارجی با راهنمای راهنمایان گردشگری در بازگشت به کشور خودش به یک سفیر برای ایران تبدیل می‌شود.

ضرغامی با تاکید بر اینکه نظام مسائل حوزه گردشگری را احصا کرده‌ایم، افزود: مجموعه فعالان گردشگری یک مجموعه اهل فکر، اهل تعامل و آشنا به روابط اجتماعی و ظرافت‌های این روابط هستند و بر همین اساس ما باید قدرشناس این مجموعه ارزشمند باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات گردشگران در کشور گفت: یکی از مشکلات گردشگران کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی است؛ در این باره زیاد صحبت کردم. قبلاً هم گفته‌ام با حفظ سمت، مسئول تمام سرویس‌های بهداشتی در سراسر کشور هستم.

وزیر میراث فرهنگی گفت: بعضی از افراد به من گفته‌اند این حرف‌ها در شأن وزیر نیست. مگر وزیر وظیفه‌ای جز نوکری و خدمت به مردم دارد؟ من این موضوعات را پیگیری می‌کنم و اکنون استانداران و مدیران‌کل در استان‌ها نیز موضوع سرویس‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.

ضرغامی در ادامه به اهمیت به‌روزرسانی اطلاعات در حوزه راهنمایان گردشگری اشاره کرد و افزود: راهنمایان انسان‌های عاشقی هستند با این حال گاهی اوقات شاهد این هستیم که اطلاعات راهنمایان گردشگری درباره یک محل تاریخی و یا رویداد تاریخی و فرهنگی اطلاعات کلیشه‌ای است. در حالی که راهنمایان با توجه به نقش و جایگاهی که دارند باید اطلاعات خود را به روز کنند و از شیوه‌های جذاب و جدید در راهنمایی گردشگران استفاده کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=55695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.