• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مقتدایی: رئیس‌جمهور منتخب برای تصمیم‌گیری درباره آینده مذاکرات هسته‌ای ایفای نقش می‌کند

  • کد خبر : 9641
  • 09 تیر 1400 - 8:37
مقتدایی: رئیس‌جمهور منتخب برای تصمیم‌گیری درباره آینده مذاکرات هسته‌ای ایفای نقش می‌کند
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت تکلیف کرده است که در هر مذاکره‌ای باید حقوق ملت ایران در صدر باشد و هم‌اکنون غربی‌ها در وین منافع ایران را در اولویت اصلی قرار نداده‌اند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، عباس مقتدایی درباره مذاکرات هسته‌ای در وین و احیای برجام، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات قطعاً موضع ایران و تیم مذاکره کننده را در قبال گروه ۱+۴ تقویت می‌کند، اما طرف غربی قصد دارد با فشار بر ایران و بهره‌گیری از فشارهای سیاسی دیدگاه‌های خود را به گونه‌ای پیش ببرد که منافع ایران در اولویت دوم باشد.

وی افزود: نمایندگان مجلس به تیم مذاکره کننده و وزارت امور خارجه این نکته را به صراحت و در چند نوبت گفته‌ایم که باید منافع ملت ایران در بالاترین سطح تأمین شود. هم‌چنین مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دولت موارد مورد انتظار را ابلاغ کرده و اکنون مجلس در بالاترین سطح در چند نوبت پیام خود را مطرح کرده و هر گونه تخطی از قانون مجلس پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده طرف غربی باید تصمیم جدی بگیرد که اگر غرب بنا نداشته باشد منافع ایران را تأمین کند نباید انتظار داشته باشد که ایران تکالیفی را که مد نظر آنان است بپذیرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب نیز برای تصمیم‌گیری درباره آینده مذاکرات هسته‌ای نقش ایفا می‌کند و اکنون پذیرفته شده است که رئیس جمهور جدید نیز نمایندگانی در بخش‌های تصمیم گیرنده داخلی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای داشته باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=9641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.