• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس شورای زرین شهر مطرح کرد:

نقش نکوداشت زرین شهر در شناساندن چهره‌های ماندگار به نسل‌های امروز و فردا

  • کد خبر : 19349
  • 11 خرداد 1401 - 13:06
نقش نکوداشت زرین شهر در شناساندن چهره‌های ماندگار به نسل‌های امروز و فردا
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: نامگذاری روز و هفته‌ای به نام زرین شهر و نکوداشت چهره‌های اندیشمند و خلاق این دیار زرخیز علاوه بر اینکه سنت سپاسگزاری از مخلوق را زنده نگاه داشته است، نقش بی‌بدیلی در شناساندن چهره‌های ماندگار این دیار به نسل‌های امروز و فردای خطه طلایی ایران دارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی سلیمیان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«زرین شهر خطه طلایی ایران، شهری مملو از گنجینه‌های ارزشمند تاریخی، مفاهیم بلند انسانی و آئینه اندیشه‌های متعالی است شهری که از دیرباز تا کنون در حوزه‌های مختلف الهام‌بخش بوده و اسطوره‌ها و چهره‌های ماندگار آن همچون شیخ مرتضی‌ریزی، شیخ ابوالفضل ریزی، ملأ لطف الله شمس‌الواعظین ریزی، محمدحسین فشارکی و سردار شهید حسین قجه‌ای بر پیشانی تاریخ و فرهنگ ایران زمین می‌درخشند. شهری با شکوه جاذبه‌های زیبای تاریخی، فرهنگی و هنری و شهروندانی مهربان به وسعت زاینده رود.

نامگذاری روز و هفته‌ای به نام زرین شهر و نکوداشت چهره‌های اندیشمند و خلاق این دیار زرخیز علاوه بر اینکه سنت سپاسگزاری از مخلوق را زنده نگاه داشته نقش بی‌بدیلی در شناساندن چهره‌های ماندگار این دیار به نسل‌های امروز و فردای خطه طلایی ایران دارد که موجب توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه خواهد شد.

نامگذاری ۱۱ خردادماه در تقویم فرهنگی شهرستان لنجان تحت عنوان روز زرین شهر زمینه ساز خوانش‌های مختلف از سوی شهروندان و خلق نگاهی نوین و پوست‌اندازی خطه طلایی ایران است تا روح و جسم و کالبد شهر و شهروندان آن در کنار یکدیگر رشد کرده و نام آن را در اذهان تمام ایرانیان ماندگار کند.

اینجانب فرا رسیدن روز زرین شهر را خدمت شهروندان، فرهنگ دوستان، مسئولان و کارکنان خدوم شهرداری زرین شهر تبریک عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برای همگان در پاسداشت تاریخ و فرهنگ خطه طلایی ایران آرزوی موفقیت و سربلندی دارم».

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=19349

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.