• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان مطرح کرد:

تقویت روابط بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی، شاه کلید تغییر نگاه آموزشی در اصناف

  • کد خبر : 24526
  • 30 آذر 1401 - 20:10
تقویت روابط بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی، شاه کلید تغییر نگاه آموزشی در اصناف
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: امروز نگاه به مدل آموزشی در مجموعه فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تغییر پیدا کرده چراکه ما معتقد هستیم باید شهروندان احساس کنند فردی که گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای را دارد از نظر مهارت ارائه خدمات نیز قابل اعتماد است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در نشست هم اندیشی با رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، اصناف، اقتصادی، صنعتی و … برخوردار است، اظهار کرد: فعالیت‌های بازاریان از بطن جامعه برآمده و در تعامل متقابل با نیاز و تقاضای شهروندان است، بر همین اساس می‌توان گفت عملکرد اصناف بر نگرش و باور شهروندان تأثیرگذار بوده و نقش بسزایی در تقویت و یا تضعیف اعتماد اجتماعی دارد.

وی شاه کلید تغییر نگاه آموزشی در بین اصناف را تقویت روابط بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی دانست و افزود: امروز نگاه به مدل آموزشی در مجموعه فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تغییر پیدا کرده چراکه ما معتقد هستیم باید شهروندان احساس کنند فردی که گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای را دارد از نظر مهارت ارائه خدمات نیز قابل اعتماد است از این رو افزایش تعاملات بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را راه‌حل توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند از این رو می‌توان در کنار بروز رسانی آموزش مشاغل فنی و خدماتی با تعریف بسته‌ای از فعالیت‌های نرم از جمله بنگاه‌داری، تأمین مالی و… اصناف را با نیازهای روز جامعه آشنا کرده و به تقویت چرخه اقتصاد آنان کمک کنیم.

وی ادامه داد: تأمین نیروی انسانی با مهارت‌های موردنیاز بازار کار یکی از چالش‌های امروز جامعه به شمار می‌آید از این رو طرح محیط کار واقعی برای اصناف در نظر گرفته شده که می‌تواند راهکار مؤثری برای تربیت نیروی انسانی ماهر باشد.

ملک پور با اشاره به آمار بیکاری در شهرستان لنجان، اضافه کرد: بر اساس آمار موجود طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی منجر به توسعه اشتغال توأم با مهارت آموزی و جذب در بازارهای کار برای این قشر شده است، از این رو استقبال اصناف مهارتی و فنی شهرستان لنجان می‌تواند بسترساز اشتغال جوانان و جویندگان کار باشد که ثمره آن کاهش نرخ بیکاری است.

وی با بیان اینکه ترکیب دانش علمی و عملی می‌تواند به افزایش بهره‌وری و کار آیی در عملکرد بنگاه‌ها منجر شود، عنوان کرد: کارفرمایان در مدت زمان مشخص می‌توانند مهارت‌های شغلی را در محیط کار واقعی به کارآموزان انتقال دهند و در مقابل از مزیت عدم شمولیت قوانین کار و تأمین اجتماعی در مدت اجرای دوره آموزشی برخوردار شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: تدابیر لازم برای افزایش تعاملات بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه‌های صنفی شهرستان لنجان فراهم شده و امیدواریم با تحقق این مهم علاوه بر ارتقا وضعیت آموزشی اصناف شاهد توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24526
  • نویسنده : زهرا جعفری

نوشته های مشابه

13بهمن
مهارت گرایی به‌جای مدرک گرایی، کلیدی که قفل‌ بیکاری را باز می‌کند
10بهمن
آموزش‌های مهارتی به گفتمان عمومی تبدیل شود
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان:

آموزش‌های مهارتی به گفتمان عمومی تبدیل شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.