• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان؛

چشم انداز فعالیت صنف آرایشگران و پیرایشگران بسیار روشن است

  • کد خبر : 24579
  • 03 دی 1401 - 17:15
چشم انداز فعالیت صنف آرایشگران و پیرایشگران بسیار روشن است
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: آرایشگری از جمله مشاغلی است که دائماً در تعامل و برقراری ارتباط مستمر با مشتری بوده و بر همین اساس باید در کنار آموزش‌های سخت آموزش‌های نرم را نیز فرا گیرند تا به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای شناخته شوند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا ملک پور در آئین امضا تفاهم نامه همکاری بین مرکز فنی حرفه‌ای و اتحادیه آرایشگران شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم بازار کار به ویژه مشاغل تخصصی همچون آرایشگران و پیرایشگران فعالیت نیروی کار ماهر، متخصص و آموزش دیده است و باید بپذیریم در رشته‌های پُر تقاضا افرادی که مهارت کافی و لازم را فرا گرفته‌اند کمتر از سایر افراد در معرض بیکاری قرار دارند.

وی افزود: اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران به دلیل نوع فعالیت صنفی و گستردگی آن پتانسیل جذب بالای جوانان را در بازار کار دارد و چنانچه آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شود می‌توان امکان رقابت سالم را در این حوزه فراهم کرد تا فضای توسعه پایدار اینگونه مشاغل به‌وجود بیاید.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه بر اساس قانون بخشی از وظایف اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران برگزاری کلاس‌های آموزشی است، تصریح کرد: شبکه بزرگ صنفی، شبکه‌ای بسیار ارزشمند به شمار می‌آید و با توجه به تعداد قابل توجه اعضا زیرمجموعه اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران در مسیر افزایش تعاملات فنی حرفه‌ای با این اتحادیه گام برداشتیم و امضا این تفاهم‌نامه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه شغل آرایشگری از جمله مشاغل پرتلاطم بوده که نیازمند تمرکز، انرژی بالا و مهارت است، ادامه داد: با توجه به نوع فعالیت آرایشگران افراد فعال در این شغل باید همواره در حال آموزش و یادگیری باشند تا علاوه بر بروز بودن، با بررسی اتفاقات این صنعت جذاب قدرت رقابت سالم با دیگر فعالان اینگونه مشاغل را داشته باشند.

ملک پور اضافه کرد: آرایشگری از جمله مشاغلی است که دائماً در تعامل و برقراری ارتباط مستمر با مشتری بوده و بر همین اساس باید در کنار آموزش‌های سخت آموزش‌های نرم را نیز فرا گیرند تا به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای شناخته شوند.

وی چشم انداز صنف آرایشگران و پیرایشگران را بسیار پررنگ دانست و گفت: برای نوشتن مفاد این تفاهم‌نامه آسیب‌شناسی دوران گذشته انجام شده و چالش‌های آموزشی پیش روی اعضا زیرمجموعه اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران شهرستان لنجان را نیز در نظر گرفته‌ایم به‌گونه‌ای که با تکیه بر سیاست‌های تعریف شده می‌توان به ترویج فرهنگ مهارت در جامعه و رفع نیازهای بازار کار به نیروهای متخصص و ماهر کمک کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24579
  • نویسنده : زهرا جعفری

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.