• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم، مطالبه به حق اصناف تلاشگر شهرستان لنجان است

  • کد خبر : 27009
  • 28 اسفند 1401 - 10:40
برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم، مطالبه به حق اصناف تلاشگر شهرستان لنجان است
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده از سوی هیئت‌رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان، تلاش شده ضمن آموزش و آگاه‌سازی اصناف و بازایان از قوانین نظام صنفی، افرادی را که در حوزه مشاغل خانگی نیز فعال هستند، آگاه سازند و با تسریع در صدور مجوز فعالیت این افراد را قانون‌مند کنند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان زرین شهر، با ییان اینکه مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، اظهار کرد: زنان در حوزه مشاغل خانگی نقش محوری‌تری دارند و طی سال‌های اخیر گرایش زنان به کارآفرینی و راه اندازی واحدهای تولیدی هر چند کوچک و خانگی بیشتر بوده است.

وی یکی از سیاست‌های اتاق اصناف را حمایت از کسب و کار بانوان دانست و افزود: براساس تدابیر اتخاذ شده از سوی هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان تلاش شده ضمن آموزش و آگاه‌سازی اصناف و بازایان از قوانین نظام صنفی افرادی که در حوزه مشاغل خانگی نیز فعال هستند را آگاه ساخته و با تسریع در صدور مجوز فعالیت این افراد را قانونمند کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به نقش مهم مشاغل خانگی در زیست بوم ملی اشتغال و توسعه اقتصاد شهرهای ایران، تصریح کرد: مشاغل خانگی پیچیدگی‌های کسب و کارهای کوچک، متوسط یا بزرگ نداشته و فرد شاغل می‌تواند در کمترین زمان ممکن مجوز کسب و کار خود را دریافت کرده و از سوی دیگر از مزایایی که برای فعالان این عرصه از سوی دولت در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

وی برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ را فرصتی برای توانمندسازی اصناف و کسب و کارهای خرد دانست و ادامه داد: یکی از سیاست‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان لنجان حمایت از فعالان بازار در شهرستان لنجان بوده و برهمین اساس در تلاش هستیم با افزایش تعاملات با اداره صمت، مدیریت شهری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و… نمایشگاه بزرگ سوغات، هدایا و محصولات تولید شده در شهرستان را برگزار کنیم.

کرمی اصناف را ویترین تعامل و مشارکت در جامعه دانست و اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ فضایی برای حمایت از اصناف، فعالان حوزه مشاغل خانگی دارای مجوز و هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین معرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان لنجان را خواهد بود که پس از برنامه ر یزی و طی فرآیند قانونی سال آینده برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم، مطالبه به حق اصناف تلاشگر شهرستان لنجان است تا از بابت برگزاری نمایشگاه‌های متعدد که سالانه درخواست‌هایی در خصوص آن ارائه می‌شود دچار ضرر و زیان نشوند و امیدواریم با تحقق این مهم به این مطالبه به حق پاسخ داده شود. رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: قطعا با برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم می‌توان زمینه‌ای را فراهم کرده که شاهد تامین مایحتاج شهروندان شهرستان لنجان با همکاری اصناف، تولیدکنندگان و فعالان مشاغل خانگی باشیم. گفتنی است؛ در پایان این بازدید هدایایی از سوی هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان به حاضرین در نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان زرین شهر اهدا شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=27009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.