• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان:

تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی ممنوع/واحدهای متخلف پلمب می‌شود

  • کد خبر : 37902
  • 29 مهر 1402 - 14:31
تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی ممنوع/واحدهای متخلف پلمب می‌شود
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: در صورت عدم پخت نانوایی‌ها در ساعت مقرر که تابلو آن باید در محل دید عموم نیز باید نصب شده باشد با آنها مطابق بند ۴ ماده ۲ آئین نامه اجرای موضوع ماده ۲۸ واحد صنفی پلمب می‌شود.

عباس کرمی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با اشاره به تشدید نظارت بر کیفیت و ساعت کاری نانوایان در سطح شهرستان لنجان اظهار کرد: با تکیه بر دستور العمل نحوه تنظیم ساعات کار و ایام تعطیلی واحدهای صنفی موضوع تبصره بند میم ماده ۳۷ قانون نظام صنفی تعیین ساعات کار نانوایان در کمیسیون نظارت شهرستان لنجان تصویب و به اعضا زیرمجموعه اتحادیه نانوایان و قنادان شهرستان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بازرسی از نانوایی‌ها به صورت روزانه و سرزده انجام می‌شود، افزود: در صورت عدم پخت نانوایی‌ها در ساعت مقرر که تابلو آن باید در محل دید عموم نیز باید نصب شده باشد با آنها مطابق بند ۴ ماده ۲ آئین نامه اجرای موضوع ماده ۲۸ واحد صنفی پلمب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه تصریح کرد: با تخلفاتی از قبیل کم فروشی، تقلب، احتکار، تعطیلی بدون هماهنگی با اتحادیه و رعایت نکردن مسائل بهداشتی برخورد خواهد شد.

وی یکی از اولویت‌های اتاق اصناف و اتحادیه صنف نانوایان و قنادان را نظارت بر کیفیت نان در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان دانست و ادامه داد: نان قوت غالب سفره‌های مردم بوده از این رو کیفیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید توجه داشت کیفیت آرد و مهارت نانوا دو عامل اصلی مؤثر در کیفیت نان به‌شمار می‌آید.

کرمی بر لزوم تشویق نانوایی‌ها و واحدهای خبازی در تولید نان مطلوب تاکید کرد و گفت: برای پخت نان با کیفیت علاوه بر اهمیت تأمین آرد مناسب با کیفیت، نانوا هم باید مهارت لازم برای پخت نان از آردهای مختلف را دارا باشد بر همین اساس باید از دانش و تجارب واحدهای خبازی که تولید آنها مطلوب است به عنوان الگو در پخت و فرآوری نان شهرستان استفاده شود.

وی با اشاره به گلایه خبازان از کیفیت پایین آرد، اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده بخش قابل توجهی از نانوایی‌ها کیفیت آردهایی که توزیع می‌شود پایین بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست از سوی دیگر برخی مشکلات دیگر از جمله کمبود نیروی متخصص، هزینه‌های سربار و… چالش‌های متعددی را برای نانوایان به همراه داشته از این رو مشکلات مطرح شده از سوی نانوایان در حال بررسی و پیگیری است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان عنوان کرد: چند اکیپ بر واحدهای نانوایی شهرستان لنجان به صورت مستمر و روزانه نظارت خواهند کرد. وی خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از عرضه نان بی کیفیت، فروش آرد، عدم رعایت ساعت پخت، کم فروشی و … در نانوایی‌ها را اعلام کرده تا بازرسین در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=37902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.