• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان:

اطلاع رسانی شفاف وظیفه مسئولان و مطلع بودن، حق شهروندان و اصناف است

  • کد خبر : 28704
  • 11 اردیبهشت 1402 - 9:52
اطلاع رسانی شفاف وظیفه مسئولان و مطلع بودن، حق شهروندان و اصناف است
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: با توجه به گزارشات دریافتی از سوی برخی واحدهای صنفی و درخواست آنان برای رسیدگی به درخواست به حقشان و بازگردانی حقوق از دست رفته این افراد، این مهم در قالب گزارشی کامل و مستند از سوی اتاق اصناف شهرستان لنجان تهیه و به سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی ارائه شد تا به خواسته به حق اصناف جامه عمل پوشانده و جلوی برخی تخلفات احتمالی صورت گرفته و مسدود شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن،عباس کرمی اظهار کرد: پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم هستند که همواره در صحنه‌های مختلف از انقلاب، ارزش‌ها و ولایت فقیه دفاع کرده‌اند و آنچه باعث شده انقلاب اسلامی در برابر جنگ، تحریم و فشارهای اقتصادی مقاوم بماند به پشتوانه حضور مردم و به خصوص بازاریان بوده است.

وی با بیان اینکه اصناف، نقش مهمی را در آرامش جامعه و توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند، افزود: اصناف و بازاریان همواره نقش بسزایی در تقویت قوای اقتصادی، ارتقای سطح معیشتی مردم و همچنین تحقق شعار سال دارند از این رو نیاز است به مطالبات به حق آنان رسیدگی مداومی صورت بپذیرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با بیان اینکه تعامل بیشتر بین اتاق اصناف و ادارات مختلف موجب جلب رضایت شهروندان و بازاریان خواهد شد، تصریح کرد: هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان به دنبال آن بوده تا با افزایش تعاملات، همکاری‌ها و ایجاد رابطه تنگاتنگ بین اتاق اصناف و دیگر ادارات و نهادها مسائل و مشکلات مرتبط با بازار و بازاریان را بررسی و در مسیر حل آن حرکت کند.

وی ادامه داد: اتاق اصناف و نهادهای اجرایی می‌توانند همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و قطعاً به هر میزان اینگونه همکاری‌ها بیشتر شود، منفعت آن به شهروندان، کسبه و دولت خواهد رسید و در نهایت تأثیر افزایش این مهم را در رعایت حقوق منصفانه در بازار شاهد خواهیم بود.

کرمی با بیان اینکه قانون نظام صنفی، جزو قوانینی به‌شمار می‌آید که باعث ایجاد نظم و انضباط شهری و صنفی خواهد شد، اضافه کرد: سیاست اصلی اتاق اصناف شهرستان لنجان رویکردی مبتنی بر پیشگیری است و این امر محقق جز با همکاری‌های دو طرفه محقق نخواهد شد از این رو تنویر قانون نظام صنفی توسط بازرسان اتاق اصناف در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه با آموزش قوانین نظام صنفی به بازاریان، از تخلفات احتمالی که به دلیل جهل به قانون به وقوع می‌پیونند جلوگیری خواهد شد، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع اصناف متهم اصلی گرانفروشی‌ها می‌شوند و این در حالیست که، فعالان صنفی صرفاً به عنوان آخرین حلقه توزیع آن هم با درصد سود مشخص کالاهای مختلف را توزیع می‌کنند بر همین اساس راه اندازی کارگروهی برای رفع مشکلات اصناف و تسهیل‌گری و رسیدگی مداوم مشکلات بازار و مطالبات بازاریان با حضور دستگاه‌های مرتبط به مسائل اصناف امری ضروری است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان یادآور شد: رکود بازار، افزایش نرخ تورم و زیان‌های ناشی از شیوع کرونا در سال‌های گذشته شرایط سختی را برای اصناف ایجاد و مشکلات این قشر مؤثر را دوچندان کرده است و نباید فراموش کرد فعالان بازار در هر شرایطی مجبور به صرف هزینه‌های ثابتی مانند حقوق کارگران، اجاره مغازه، هزینه بیمه، آب، برق و گاز هستند.

وی با بیان اینکه قانون برای ایجاد رضایتمندی مردم تدوین شده است، گفت: اصناف و بازاریان قشری هستند که متأسفانه در برخی مواقع مورد کم لطفی مسئولان قرار می‌گیرند و بر اساس گزارشات دریافتی از سوی برخی اصناف شهرستان حقوق این قشر مؤثر به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شده و باعث بروز خسارت‌های ناروا و گلایه آنان شده است.

کرمی با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف وظیفه مسئولان و مطلع بودن، حق شهروندان و اصناف است، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود بر این نکته تأکید داشته‌اند که: مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند از این رو اتاق اصناف شهرستان لنجان نیز قائل به اطلاع رسانی شفاف است.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارشات دریافتی از سوی برخی واحدهای صنفی و درخواست آنان برای رسیدگی به درخواست به حقشان و بازگردانی حقوق از دست رفته این افراد، این مهم در قالب گزارشی کامل و مستند از سوی اتاق اصناف شهرستان لنجان تهیه و به سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی ارائه شد تا به خواسته به حق اصناف جامه عمل پوشانده و جلوی برخی تخلفات احتمالی صورت گرفته و مسدود شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.