• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان:

لنجان ظرفیت تشکیل اتحادیه صنفی فروشندگان صنایع‌دستی را دارد

  • کد خبر : 31319
  • 07 تیر 1402 - 10:19
لنجان ظرفیت تشکیل اتحادیه صنفی فروشندگان صنایع‌دستی را دارد
رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت:با توجه به درخواست‌های ارائه شده اتاق اصناف شهرستان لنجان موافق تشکیل اتحادیه، صنف فروشگاه‌های صنایع دستی در این شهرستان است و چنانچه تعداد متقاضیان به حد نصاب برسد می‌توان در مسیر تحقق این مهم گام برداشت چراکه نبود اتحادیه صنفی فروشندگان صنایع‌دستی سبب می‌شود نظارت بر فروش این محصولات به‌طور کامل انجام نشود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، عباس کرمی در نشست با رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان در واقع گنجینه‌ای ارزشمند از هنرهای دستی متنوع است.

وی افزود: صنایع دستی بخشی از سنت، فرهنگ، و هویت اصیل ایرانی است، بنابراین معرفی صنایع دستی به منزله پشتوانه‌ای هویتی و فرهنگی جامعه اهمیت زیادی دارد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: در کنار ظرفیت‌های فرهنگی، صنایع دستی با قابلیت‌ها و خصوصیات ویژه خود، می‌تواند نقش مهمی در حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال ایفا کند؛، به همین علت باید به دنبال ایجاد بازار فروش و تقاضا برای صنایع دستی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های ارائه شده اتاق اصناف شهرستان لنجان موافق تشکیل اتحادیه، صنف فروشگاه‌های صنایع دستی در این شهرستان است و چنانچه تعداد متقاضیان به حد نصاب برسد می‌توان در مسیر تحقق این مهم گام برداشت چراکه نبود اتحادیه صنفی فروشندگان صنایع‌دستی سبب می‌شود نظارت بر فروش این محصولات به‌طور کامل انجام نشود.

کرمی اضافه کرد: اتاق اصناف شهرستان لنجان آمادگی ارائه مشاوره‌های شغلی، جهت راهنمایی فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان را دارد چراکه معتقد هستیم توسعه صنعت صنایع دستی به رونق بازار کمک می‌کند.

وی با اشاره به نقش فروشگاه صنایع دستی در توسعه و معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان لنجان، عنوان کرد: گردشگران با حضور در فروشگاه‌های صنایع دستی و یک خرید خوب، با کیفیت، با قیمت مناسب و با خوش برخوردی بازاریان مواجه شود و می‌تواند سفیری برای معرفی شهرستان لنجان در دیگر شهرهای ایران باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی جهت حضور منظم هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه‌های عرضه محصولات نیز یکی از اولویت‌های اتاق اصناف شهرستان لنجان به شمار می‌آید چراکه حضور هنرمندان در اینگونه نمایشگاه‌ها زمینه ساز دستیابی به اقتصاد پایدار و فراگیر است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.