• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد

  • کد خبر : 62017
  • 07 فروردین 1403 - 10:56
انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان احیاء شد
مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت مواریث فرهنگی استان اصفهان در عرصه بین الملل، امیدواریم احیا مجدد انجمن میراث فرهنگی استان زمینه تعامل همگانی برای حفظ و صیانت از این آثار ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، احمد فتحی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: انجمن میراث فرهنگی که به استناد اساسنامه وزارت میراث فرهنگی کشور تشکیل می‌شود، نهادی ملی _ فرهنگی و غیر انتفاعی است.

وی افزود: انجمن میراث فرهنگی با جلب مشارکت و همیاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیر دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر افراد جامعه به حمایت، حفاظت و صیانت از آثار و حفظ میراث فرهنگی، معرفی، آموزش و فرهنگ سازی عمومی و کمک به پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث فرهنگی می‌پردازد.

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با دعوت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، اعضا جلسه‌ای در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان برگزار شد و دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی کشور، ضمن تشریح وظایف و اختیارات انجمن میراث فرهنگی استان، اهمیت این انجمن را برای اعضا تبیین کرد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که انتصاب استانداران به عنوان رئیس انجمن میراث فرهنگی هر استان نشان از اهمیت و جایگاه مصوبات این انجمن دارد، بر همین اساس احیا مجدد انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان را می‌توان گام مهم و مؤثری در اجرای سیاست‌های این انجمن دانست.

فتحی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های انجمن میراث فرهنگی استان اصفهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعاً با تشکیل انجمن‌های متناظر شهرستان‌ها، بخش‌ها، شهرها و روستاها می‌توانیم مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی استان اصفهان را با تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای متولی برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: با نگاه ویژه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان مقرر شد روزهای چهارشنبه به بررسی مسائل حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اختصاص پیدا کند.

مسئول امور انجمن‌های میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اهتمام ویژه استانداری به حل مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی در این جلسه تاکید شد اعضا با احصاء مشکلات موجود در حوزه میراث فرهنگی و همچنین تشکیل منظم جلسات، پیگیر حل چالش‌ها و مشکلات موجود در استان اصفهان باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مواریث فرهنگی استان اصفهان در عرصه بین‌المللی، امیدواریم احیا مجدد انجمن میراث فرهنگی استان زمینه تعامل همگانی برای حفظ و صیانت از این آثار ارزشمند را بیش از پیش فراهم کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=62017

نوشته های مشابه

02فروردین
چرمهین به عنوان شهرِ تَرین‌ها در حال معرفی است
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان:

چرمهین به عنوان شهرِ تَرین‌ها در حال معرفی است

10خرداد
آگاهی از میراث کهن بجا مانده از گذشته،چراغ راه آینده
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان لنجان مطرح کرد:

آگاهی از میراث کهن بجا مانده از گذشته،چراغ راه آینده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.